un taxi va rog!

by AvionarU on 2 March 2007

chiar era timpul sa scriu despre aspectul asta prezent in viata mea de zi cu zi. fac cel putin 2 curse folosind acest mijloc de transport in fiecare zi de foarte mult timp, asa ca mi-am format o idee destul de stabila referitor la aceasta meserie pitoreasca.

sunt extrem de sociabil, drept urmare fiecare cursa reprezinta un prilej de a cunoaste un om nou , de a afla informatii pretioase din si despre oras. ca sa nu mai vorbim de pronosticuri exacte la fotbal si politica. cred ca de-aia nici nu ma mai uit la tv, 10 minute intr-un taxi si un ochi aruncat pe net dimineata imi mentin nivelul de informatie destul de ridicat. bineinteles, nu discut cu cei care ma intampina cu manele, cu bosorogii aia posmogiti ca legumele care au mintea in urma cu 30 de ani si nici cu aia pe care ii vad suparati.

am intalnit diverse tipuri de soferi, insa se pot clasifica in cateva categorii majore:

1. echipament : logan tunat, becuri albastre, casetofon si/sau LCD jmeker, maimutoi, cruciulite si odorizante atarnate in exces prin masina, eventual niste stickere aiurea pe
luneta (totusi a disparut moda cu semnul Nike pe geam)
sofer: 24-30 ani, bratara de argint pe mana, jmekeras, eventual cu chef de vorba daca te scaneaza si i se pare ca are la cine. foarte descurcaret si in general informat.
teme de discutie: fotbal, trafic, vreme, pustoiacele de liceu de pe trotuare, cu putin noroc tehnologie mobila.
stil de condus: NFS, Fast and Furios, mai ales daca te considera demn de “his skillz” . in general face treaba bine, incalca regulile de circulatie ca la carte :) .
2. echipament : solenza pe GPL, ornamente “subtiri” si cam de prost gust, cu putin noroc casetofon. daca are foame de bani tine statia data in blana, sa prinda comenzi.
sofer: 23-55 ani. cele mai multe tipologii sunt intalnite pe modelul asta. batrani, tineri, obositi sau in verva, inteligenti sau prosti etc. descurcaret la un nivel mediu.
teme de discutie: politica, vreme, fotbal, trafic. mai rar despre femei
stil de condus: depinde f mult de cat de rupta e masina si de ce noroc ai cu soferul.
3. echipament: logan “default” sau alte marci straine. ornamente in limita bunului simt.nimic deosebit.
sofer: 25-35 ani. de obicei face taxi in regim de colaborator, masina e cea personala. colantata. in general se crede mai destept decat e.
teme de discutie: nimic, vreme, fotbal, trafic
stil de condus: in general linistit, regulamentar. cateodata cand ii arde buza isi aduce aminte brusc ca te poate duce din punctul A in B de doua ori mai repede sau pe un drum de 2 ori mai scurt.

cele de mai sus sunt cateva idei venite din statistica facuta de mine. nu am inclus categorii pt companii si locatii. oricum am o boala ceva de nedescris pe cei cunoscuti drept “tzepari” – acei taximetristi dubiosi care te ochesc de la 50 m si dau din gura pe langa tine pana te prostesc. am avut incidente cu ei, dar niciodata nu mi-am luat tzeapa. de obicei prefer sa stau in ploaie cu bagaje pana vine un taxi normal decat sa ma sui la ei. se gasesc in zonele intens circulate de provinciali prin Bucuresti, cum ar fi gara, universitate, unirii, romana etc. aeroportul este intr-o situatie mai speciala si, pt ca suntem in Romania, mai de kkt. acolo oficial nu au voie decat obositii de la FLY Taxi, care prin pile au prins exclusivitate. drept urmare, cu greu gasesti un taxi normal la comanda, pt ca celelalte companii nu se baga sa nu iasa scandal. ceea ce ma seaca si mai mult e ca pe langa taxi-urile FLY, in parcarea aeroportului sunt “ascunse” tot felul de taxiuri pirat. soferii libidinosi sar in capul tau in secunda 2 dupa ce ai iesit din aeroport. unii cer chiar mai mult decat cei de la FLY, desi te duc cu ultimele janghine de masini si nu te lasa in pace pana nu te rastesti la ei. daca omu a stat pe uscat toata ziua, ai toate sansele de un scandal. cateodata dau curs provocarii, doar ca sa ma mai dezmortesc un pic. conversatiile pe care le am cu ei nu merita redate aici, contin prea multa carne…mie nu mie se pare normal ca un taxi (maxim logan) sa aiba tariful mai mare sau egal cu cel al mercedesurilor din germania (de exemplu), cand serviciul prestat nici macar nu suporta comparatie.

despre intamplari in taxi as putea scrie multe. ultima a fost cea cu accidentul usor de acum vreo 2 saptamani . sau as putea scrie despre cum un bosorog de la Taxi 2000 a reusit sa scoata pe o cursa de 60 mii – 100. as putea spune care sunt regulamentele interne la majoritatea companiilor din Bucuresti, sau care sunt codurile prin statie, sau cum trateaza companiile o plangere directa, sau care sunt nr. de telefon si tarifele primilor 15 operatori de taxi, sau…sau…nici nu stiu de unde as putea sa incep. probabil ar fi mai bine sa scriu cate un post separat despre fiecare si sa inaugurez o categorie de articole “taxi”.

{ 1 comment… read it below or add one }

1 Cosmin July 9, 2007 at 12:24 pm

hm, ultimul paragraf ne intereseaza – spune-ne tot ce stii ­čÖé

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: