Cum a fost de 1 mai

by AvionarU on 10 May 2009

…la mare. Am decis anu’ asta sa ma deplasez in miezul arfelor pe litoral, adica Mamaia. Am plecat vineri pe la 7:30 AM si am facut 3:15 ore pana la hotel. Drumul relativ ok, tentativa de autostrada (Soarelui) in stare buna si nu prea aglomerata. Ocazie pentru a remarca inca o data lipsa de educatie rutiera a romanilor. Daca in Germania mergeam cu taxiul cu 190km/h pe autostrada fara sa calce soferul frana, la noi fiecare merge cum i se scoala pe ce banda se trezeste. Daca aia se croseteaza unii pe altii fara nici un fel de efort vizibil, intr-o miscare cursiva la viteze mari, la noi se “depaseste” pe ambele benzi, pe banda “de viteza” gasesti insi cu 100km/h, pe banda de margine gasesti  Dacii de-o varsta cu mine, mai trece cate un bolid care ii aliniaza pe toti pe banda 1 si tot asa. Motiv de stres si nervi, mai ales cand mergi cu soarele in ochi.

Si ajung in sfarsit la Mamaia. Constanta trebuie sa fie orasul cu cele mai prost sincronizate semafoare prin centru, indiferent de viteza de deplasare, dar sa trecem peste. Pentru cazare am ales hotelul Oxford, de 3*+. Un hotel “tanar”, relativ modern, construit intre bariera si satul de vacanta. Scurt review: pozitionat pe bulevardul Al. Lapusneanu nr. 202 A, NU mi s-a parut la 5 minute de plaja cum zic ei acolo, dar putem sa trecem peste, e de-abia 1 mai. Are intr-adevar o parcare marisoara proprie si gratuita, are biliard si club de noapte, sala de masaj si ce mai zic ei pe site. Ma asteptam sa nu fie chiar ca in poze, dar diferentele nu erau prea mari, surprinzator. La receptie totul a fost ok, am spus numele pt. rezervare si totul era gata in 2 minute. Liftul nou, dar s-a stricat la 30 min dupa ce am ajuns si asa a ramas cat am stat acolo. Dupa mine s-au mai cazat cativa si hotelul era ocupat la 100% din capacitate, deci puteam vedea cum se descurca staff-ul in conditiile astea.

Camera: dimensiuni catre standardul maxim, destul de marisoara. Nu genul ala de chichineata cum au construit unii. Mobilierul relativ nou, in stare decenta, combinatie de culori verde cu bej/maro/roscat (un pic dubioasa). Doua fotolii, un taburet, televizor, aer conditionat, dulap, oglinzi, minibar cu preturi surprinzator de ok. Patul (dublu in cazul meu) era IMENS, asternuturile foarte ok (noi, nu ca la bunica), doua noptiere + veioza si parca aveam si telefon. Internet wireless gratuit, disponibil prin hotel in stare nesecurizata si semnal asa si-asa, dar decent. Baia la o dimensiune ok, cabina de dus, WC, chiuveta si uscator de prosoape. Toate instalatiile sunt in stare buna de functionare. As mai mentiona balconul, care e si el destul de mare (ma rog, am avut si camera pe colt) si care desi nu ofera vreo priveliste deosebita pe nici o parte a hotelului, e un loc bun de trezit dimineata, de fumat o tigara etc. Mai nasol e ca balcoanele sunt despartite intre ele (pe acelasi etaj) de cate un mic paravan de sticla. Poti vedea fara efort ce fute face vecinul in camera lui, ba poti chiar sari dintr-o parte in alta fara efort. Ma rog, intr-o tara civilizata chiar nu m-ar interesa amanuntul, dar la noi…O alta problema de care m-am lovit a fost lipsa prizelor in pozitii comode. In camera erau cele doua prize de la veioze, cea de la TV si cea de la minibar si cam atat. Lucru dureros pentru unul ca mine, ca merge si in vacante cu laptop telefon si alte chestii tehnologice dupa el. In baie prizele (doua) erau in…soclul neonului…SUS. E N E R V A N T. Per total insa, camera + facilitatile se prezinta foarte bine, e comfortabila si comoda. Personalul de curatenie este foarte prietenos si serviabil, la fel si receptionerii, care te ajuta fara clasicul sictir romanesc.

Restaurantul in schimb este punctul cel mai slab. Am avut ocazia sa il apreciez doar la micul dejun (in valoare de 20 RON, conform site-ului). Bufet suedez, foarte saracacios la ora 9:30-10 (se termina pe la 10:30). Omleta, oua ochiuri, cremwursti, vreo 3 semipreparate, cascaval, cafea, ceai, cereale si cam atat. Erau ok la gust, dar prezentarea si varietatea cam lasau de dorit. In nici un caz nu as cataloga restaurantul ca “un restaurant de top class cu bucatarie internationala si traditionala“, si nu ma refer doar la micul dejun cand zic asta. Pretul pe noapte in w/e de 1 mai a fost de 253 RON/camera dubla/noapte.

Concluzia e ca recomand hotelul Oxford, mai ales pentru cei care nu sunt dependenti de cei 4 pereti decat cand dorm si care eventual vin cu masina la mare, mai ales pentru weekend. E curat, arata ok, serviciile sunt bune, sa vedem si evolutia preturilor, pana acum decente.

Restul statiunii era relativ…trist. Destul de multa lume, cam toate bombele si terasele deschise, plaja cum o stiam de acum cativa ani, marea la fel de primitoare (nu mama, nu am facut baie :D ). Parerea mea e ca daca prin statiune recunosc o gramada de chestii pe care le-am vazut ultima oara cand aveam 12 ani, ceva nu e bine. Totusi, Mazare e un bun manager. Se vad detalii prin statiune care o demonstreaza, chiar daca per total e departe de perfectiune. M-am dat cu telegondola (da, eu de cati ani i-au dat drumul nu prea am trecut pe litoralul romanesc…), am mancat la terase, un sport chiar extrem in unele situatii de vant puternic, coafura taft rezista astea, am cascat gura pe la cluburile mai rasarite, marea majoritate pustii. Siiii…vineri am fost vreo ora-doua pe plaja, la evenimentul “Romania, Land of choice”. Nu am inteles de ce pui un DJ talentat, la inceput, de la ora 8, si inchei evenimentul cu…Loredana :| . Probabil ceva legat de orele de liniste, altfel nu imi explic. Evenimentul a fost surprinzator de ok. Muzica DJ-ului a fost foarte buna, Cabral s-a descurcat extraordinar cu atmosfera (frate, ce mare esti :) ), Sistem au facut un show exemplar. Am dat si de Elena Udrea pe-acolo. Per total, cat am stat acolo s-a prezentat foarte bine si desi o sa imi sara Idaho in cap, pot spune ca am remarcat un progres, macar la partea de prezentare. Nu ceva groundbreaking, dar comparativ cu ce a fost pana acum, orice pas inainte ma impresioneaza. Eu plangeam cand vedeam la TV la noi sigla Turciei si Bulgariei si reclamele lor. Acum pot sa zic ca m-am simtit mai bine vazand ca macar grafic intram usor usor in rand cu lumea. Cand au venit cei de la Smiley am plecat fuga cu telegondola la hotel (traiasca tie Mazare) pentru ca ne grabeam sa ajungem…

IN CLUB. Znuff m-a invitat la locul de munca, adica Club Vision din Neptun. E langa Hotel Cocor, dar ca sa gasesti noaptea asa ceva in Neptun e CRIMA. Cred ca ne-a luat peste 20 de minute. Nici o semnalizare, om pe strada, nimic. Neptun ziceati ca e statiune de lux? Sictir, arata dezolant, cel putin noaptea. Norocul a fost ca am remarcat un Lexus care se tinea dupa noi prin statiune si cand am oprit sa intoarcem (iar), au oprit langa noi si au zis “meh, nu stiti si voi un club prin tot Neptunul asta”/ “Da, si noi cautam clubul Vision, langa hotel Cocor”/ “A, pai langa Cocor stam noi, urmati-ne”. Si asa am ajuns. Asta ca sa va dati seama cat de grava e treaba cu ajunsul. Odata ajunsi insa, am ramas trasnit. Clubul e la 1-2 nivele sub pamant (nema semnal la mobil), firma nu era aprinsa si muzica se auzea vag. Bogdan ne astepta pe-afara. Intram, moment in care fac o analiza scurt de cateva secunde a “habitatului de noapte”. Era…foarte tare. Elemente de decor pe care le-am mai vazut prin Frateli, prin Pat, prin LSM si prin alte parti, combinate cu elemente originale. Luminile + logistica aferenta erau foarte bine echilibrate prin club, sunetul era de o calitate foarte buna (asta e un compliment pentru tine, ba!). De 1 mai a mixat DJ Stephan M, un DJ francez de care auzisem dar pe care nu il prinsesem niciodata live. Omul a fost fenomenal, o muzica extraordinara, se vedea ca stie sa ia pulsul clubului si sa puna in consecinta. Nimic sarit aiurea din seturi, nimic prea hardcore, dar a acoperit toate genurile, stabilizandu-se in final la Dance. Parca am auzit si ceva influente progressive, dar poate era alcoolul de vina.

Muzica si mediul ambiant au fost completate de o coregrafie de exceptie a animatorilor. Din ce am inteles, erau unii din Ibiza, combinati cu ceva romani. Numerele au avut pe langa dans si parti acrobatice gen trapez… Femeile aratau impecabil, cre ca isi pusesera silicoane la reducere/pachet, ca erau perfecte toate :D . Pt culoare, una din animatoare era cheala (dar se misca de vis si avea un corp…) iar unul din animatori era gay si dansa numai pe tocuri si platforme. Niste buni profesionisti, nu ca toate tarfele care au ajuns sus pe cuburi, prin cluburile romanesti in ultimii 3 ani.  Poze si filme gasiti pe youtube sau pe site-ul lor, visionclub.ro. Preturile de club, dar decente, nici prea prea, nici foarte foarte. Un cocktail fara alcool era cam 13 lei, cam tot asa si o Caipiroshka. Whiskey si Redbull au fost din partea casei, deci nu stiu cat costau alea. Trecem in revista rapid partea cand eu si Znuff ne-am imbatat ca niste handicapati ce suntem catre dimineata, dand o gaura semnificativa in stocurile clubului :D. Apoi o shaorma care parca era buna si de care mi-am amintit vag cand am vazut petele de pe camasa alba si de pe pantaloni si tira inapoi la hotel.

A doua seara am ales sa mergem tot acolo, fiind atat de incantati de seara precedenta. Din nefericire, atmosfera a fost relativ nasoala. Am avut parte de un DJ neinspirat, numele de scena Ok Corral, care si-a cam batut joc de noi cu beat-uri dure si niste seturi nu prea rele, dar total nepotrivite cu atmosfera din club si oamenii din el. E si asta o arta, sa stai la un pupitru cu butoane si sa simti “vibe”-ul…dar a cam lipsit sambata.

Concluzia e ca recomand clubul, daca aveti cu ce sa va deplasati si persoane de sacrificiu (soferii, care nu beau). Este unul din cele mai bune cluburi pe care le-am vizitat, si asta v-o spune cineva care a vazut zeci/sute pana acum…

Drumul inapoi catre Bucuresti a fost oarecum dureros. In paragina dupa 2 zile de bataie de joc de organismele noastre, am nimerit intr-o coloana de 60km intre Constanta si autostrada. Viteza medie de deplasare – 20km/h. Dupa aprox. 3 ore, un mic pitstop la Petromul de la intrarea pe A2. Si apoi eu la volan. In total aprox. 4h20min pana in Bucuresti. 3h in coloana, calculati voi restul :D . A2-ul foarte aglomerat. Nu mai pot spune prea multe despre indisciplina, pentru ca zburam practic pe langa majoritatea colegilor de trafic. Totusi e dureros si frustrant la 170-180km/h sa iti faca cate un seria 7 flashuri in spate sa te dai si sa trebuiasca sa intri in coloana din dreapta, care merge cu 100km/h. Dar na…daca au cu ce…:)

Au aparut la meteo primele zile cu temperaturi cu 3 in fata. De-abia astept vara, sa ma cantonez la maaaaareeeeeee…

PS: si o melodie care va ramane “imnul” meu de 1 mai, nu bashina aia de “Romania, Land of choice” facut de Moga.

«undisclosed song»
Asculta mai multe audio Muzica »

{ 7 comments… read them below or add one }

1 bogdan May 10, 2009 at 9:35 am

Tip: cand mai mergi in Mamaia, dupa Cernavoda ia-o prin Nazarcea. Te scoate in Ovidiu si scutesti destul de mult fata de drumul clasic.

2 Diesel May 10, 2009 at 10:14 am

Da, scutesti mult, dar e drumul cam nasol, depinde de sofer si masina.
Hotelul chiar e la 5 minute de plaja si semafoarele sunt varza. Imi pare rau ca nu ne-am vazut.
Bafta 🙂

3 AvionarU May 10, 2009 at 10:15 am

eu merg incet 😀

4 bogdan May 11, 2009 at 11:51 am

e ok drumul

5 Gabriela December 26, 2009 at 7:25 pm

litoralul inseamna si altceva… http://www.youtube.com/watch?v=fXz7CeOcRMM

6 Georgiana Mirela June 29, 2010 at 3:12 pm

In fiecare an de 1 Mai mergem la mare,plaja si mult soare, distractie si voie buna.

7 Ivory September 4, 2011 at 1:55 am

I’ve yet to essentially understand and comprehend the essence of the items in your report.