Solutii de plata pe mobil

by AvionarU on 29 March 2013

Se stie ca sunt early adopter, ca ma integrez usor cu tehnologia, imi place, o inteleg cat de cat si restul bla bla-urlor introductive. Incerc sa ma misc in directia “no wallet/cash”, impunandu-mi cateva reguli:
1. sa nu am mai mult de 50-100 RON cash in portofel (cu niste exceptii)
2. sa platesc oriunde pot cu un card.
3. sa incerc sa scap de monede eficient. Nu las niciodata restul pe tejghea din lene, cum fac multi, mi se pare o lipsa de respect fata de bani. Nu adun prin toate buzunarele monede, tot ce iau la o tura, incerc sa dau la cealalta.
4. sa incerc sa integrez cat mai mult din domeniul asta in telefon/PC. Asta inseamna solutii electronice/mobile pentru transferuri, plati si ocazional incasari.
5. cand risc ceva, incerc sa ma gandesc “imi permit sa pierd suma asta/pot sa imi asum riscul asta pe termen mediu?”. De exemplu nu o sa pun un cont de mmii de euro pe o solutie de plata noua/netestata.

Si ajungem la cele doua aplicatii despre care voiam sa scriu azi. Una este aplicatia Unicredit Mobile Banking, lansata de cateva luni. Arata ca dracu, faceam interfete mai dragute in liceu, in schimb e extrem de simpla si functioneaza f rapid. Vreau sa vad soldul – un click. vreau sa vad tranzactii- 2 click-uri. Plati acceptate/blocate/in procesare – la fel. Ma suna prietenul meu cel mai bun ca vrea niste bani si sunt in coloana la Unirii – no problem, stau la 2 stopuri si am miscat banii. N-am mai calcat printr-un Unicredit de vreun an cred si sunt banca principala pe care o folosesc. Practic aplicatia de mobile banking e o versiune lite a versiunii de Internet Banking – premiata de N ori pe la diverse evenimente de gen (da, e mai buna ca la ING).
Problema securitatii a aparut atunci cand am schimbat ROM-ul pe telefon. Aplicatia a cerut reautentificare prin SMS (de la banca). Dar apoi m-am hotarat sa revin la un backup – surpriza, aplicatia mergea bine mersi. In teorie, as putea lua backup-ul pe alt telefon si la revedere autentificare. Ramane doar PIN-ul. Lazyadmin-ul meu preferat are probleme similare cu produsul ING. Asta e, comoditatea vine cu un pret (Vezi punctul 5).

Pentru ca toata lumea buna a anuntat azi ca s-a lansat aplicatia “mobilPay Mastercard Mobile”, evident ca am sarit direct pe ea, visandu-ma diseara in mall cumparand o camasa cu telefonul. Chiar mi-am impus sa fac totul din telefon – iti cere 3 coduri de confirmare: 1 prin MAIL, 1 prin SMS si 1 prin BANCA – si le pot face pe toate de pe mobil cu usurinta. Ultimul e necesar ca un card sa functioneze efectiv. Well…not so much pentru ca nu am reusit sa trec nici macar de confirmarea cardului :D. Drept urmare, niste consultanta gratuita de QA pentru MobilPay, pentru ca imi doresc ca miile de RON investite in telefon sa poata fi recuperate prin absolut fiecare feature.
1. Aplicatia nu se inchide. Later edit: se inchide daca apesi butonul de meniu si “exit” in loc de cel de Back IN APLICATIE. Daca userul e in ecranul de login, la revedere, nu pot ajunge in home screen decat cu butonul de home. Ciudatel, majoritatea aplicatiilor pe Android se inchid din butonul de Back.

2. Nu exista telefon de suport tehnic in aplicatie, numarul de contact este cel de “Comercial” (prin comparatie cu site-ul)
3. Datele de contact nu sunt click-able. Trebuie sa tii minte ca sa formezi un numar/dai un mail. Nu reusesc sa fac copy nicaieri.
4. UX: La Shop modul de selectare e total neintuitiv. Sageata rosie de care trebuie “tras” in jos ramane cu varful in jos si nu ai nici un feedback vizual ca dupa ce ai facut selectia trebuie sa “tragi in sus”, nu e buton de “OK”. Plus, ocazional, butonul schimba semnul intre + si -, am impresia ca la un reload in spate nu isi mai da seama ca e “Tras jos”
5. Tot la sageata (butonul “plus”) – in unele locuri apare “Aparati butonul +”. Eu pot “apasa” butonul fara sa se activeze, nu e intuitiv ca se poate “trage” si nici nu se comporta ca un buton normal la apasare.
6. Aplicatia salveaza “last window position” – discutabil aici daca e bine sau nu.
7. Dupa cum spuneam mai sus, nu pot sa confirm cardul. Am introdus/sters cardul de doua ori, mi-a luat cate 1 RON pentru confirmare, vad “codul de confirmare” in lista de tranzactii, dar aplicatia nu accepta codurile deloc.
8. In mailurile de confirmare a comenzii, linkul este https://mobilpay.COM, site care e blocat de Chrome si aparent are o problema cu certificatul (sunt convins ca nu e nimic serios, dar un user normal va fugi rupand pamantul).
9. Pagina de suport de pe site-ul lor da 404, adica e de negasit :)

Una peste alta, seamana mai mult a wrapper decat a aplicatie. Cand vrei ca oamenii sa iti dea acces la banii lor pe mobile (sau orice tehnologie mai noua) – ce prezinti trebuie sa arate IMPECABIL, e un domeniu care se bazeaza pe incredere. Nu pot sa imi rulez banii prin ceva care merge “cat de cat”, trebuie sa fie perfect, ca sa nu fie si asta un motiv de “frica”.

A bit later edit: am sunat la asistenta tehnica de pe site, unde o domnisoara foarte amabila si informata mi-a spus ca daca ratezi codul de 3 ori, se poate bloca cardul. Eu stiu ca nu am gresit de 3 ori, dar nu pot garanta 100%. Aplicatia nu ofera nici un fel de avertisment sau feedback, am primit aceasta informatie “in house” (am incheiat citatul). Astept sa se uite cei de la tehnic ce s-a blocat unde si voi fi anuntat. Macar suportul a functionat bine pana acum :D
10 min later edit: s-a rezolvat, astept sa platesc ceva diseara pe undeva.

Deci mai asteptam pana la momentul in care voi putea lasa portofelul acasa.

CADOU BONUS pentru developeri: cateva screenshoturi care ilustreaza ce am scris mai sus –

{ 3 comments… read them below or add one }

1 Antonio Eram March 30, 2013 at 9:16 am

salut.
multumesc pentru feedback-ul excelent. multe dintre ceea ce ai observat si comentat sunt sau vor fi adaugate in primul update. totul este prefectibil dar niciodata perfect. Mai ales in domeniul platilor mobile. unde suntem pe un teritoriu virgin. daca vrei putem sta de vorba mai mult. in fond avem toti de castigat.

Reply

2 Iosif March 30, 2013 at 9:29 am

Yup, se pare ca MobilPay se dezvolta rapid. Imi place asta!

Antonio, reiterez si aici cererea mea de a “dizainarui” mai frumos pagina cu linkurile de plata ptr produse/servicii scoase. Vezi aici: https://secure.mobilpay.ro/buy-product/gf3ubx
Arata cam.. ca si cum ar fi fost facut de un licean si nu spune clar ptr un vizitator necunoscator ce nu a mers si de ce.

In rest, numai de bine. Spor la treaba!

Reply

3 Antonio Eram April 1, 2013 at 9:09 am

salur Iosif,
le avem pe toate in vedere. Focus-ul a fost pe functionalitate si mai putin pe design (recunosc si ca nu am am avut propuneri interesante). Lucram la refacerea paginii de plata. Probabil vor fi mai multe exemple sa vedem care este cel mai cool. (daca ai propuneri de design … cu atat mai bine :D)

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: