se pare ca inevitabilul incepe sa se produca: China incepe sa se transforme dintr-o piata a fortei de munca ieftina intr-o piata de consumatori high-tech. dovada o reprezinta tendinta companiilor majore de a prezenta produse in premiera mondiala pe la evenimentele IT chinezesti, sau adaptarea tehnologiilor pt acapararea acestei imense piete de desfacere. unele tehnologii/device-uri sunt fabricate in exclusivitate pt piata din China.
dovezi: recent Toshiba a anuntat un nou model de laptop, cu acces pe baza de amprenta…in China; Sony a lansat un nou mp3 player, care poate reda versurile cantecelor in chineza pe ecran- doar asiaticii sunt fani karaoke 🙂 (dezvoltat in noul lor centru…din China) la o expozitie IT chineza; BenQ-Siemens a prezentat un nou telefon E61 cu adaptari speciale pentru nevoile pietei din zona; Sony-Ericsson a lansat ultimul model din seria walkman tot cu adaptari pt chinezi – calendar cu vacantele chinezesti, forma clamshell foarte populara in Asia etc.
se pare ca producatorii de tehnologii de top au deschis ochii si vad ca piata din China este direct proportionala cu numarul de locuitori…adica in primele 3 din lume. se pare ca sintagma “made in china” va capata noi intelesuri in curand, odata cu aparitia “made FOR china”.
si se mai pare ca au si un eveniment ideal pt prezentari exclusive: SINOCES
astept cu nerabdare momentul cand noi, cei pasionati de tehnologii noi, vom ajunge sa intrebam pe la “bajeti” daca au nush ce model de telefon/mp3 player -editia chineza…